Harci Vasak

2018. június 14. 22:46 - Harrdder

Herculesek, Transallok, és az Atlas

Szállító repülőgépek gyakorlata Pápán

 

A szállító repülőgépek talán nem olyan érdekesek egyeseknek, mint a forszázzsal felszálló, kecses vadászbombázók. Azonban nagyon fontos szerepet játszanak minden légierőben, nélkülözhetetlen szolgálatot látnak el, akár harcászati, akár hadászati képességekről van szó. Nekem különösen közel állnak a szívemhez, hiszen nemcsak a földről csodálhattam ezeket az órási gépmadarakat, ugyanis több típus fedélzetén volt már szerencsém utazni, vagy épp ejtőernyővel kiugrani belőlük.

 

dscn0114.JPG

A legnagyobb résztvevő a francia A400M Atlas

Ezért nagy örömmel vettem, hogy ismét katonai szállítógépek közelébe juthattam, mert június 10-22 között rendezték meg az ETAP-T légi szállítási hadgyakorlatot, melynek a Pápa Bázisrepülőtér adott otthont. Nyolc ország összesen 9 gépet küldött, a legtöbb természetesen a Herculesekből érkezett. A C-130-asokból a belgák és hollandok H, a lengyelek E, a norvégok, az olaszok, valamint a britek a modernebb J változatokkal képviseltették magukat egy-egy példánnyal.  A németek kettő C-160D Transall, kéthajtóművest delegáltak, Franciaországból pedig egy A400M települt át.

dscn9852.JPG

Svancok

A sajtónak Pápán lehetőség volt betekinteni az eseményekbe. A szervezőknek külön köszönet, hogy a késők is bejutottak, így nem maradtunk le a komplex feladatra indulásról, és láthattuk a felszállásokat. 

 dscn9856.JPG

 

dscn9858.JPG

A belga gép indult elsőnek

 dscn9865_1.JPG

A hollandok nyitott rámpával tolattak ki, majd gurulás közben gombolkoztak be

 dscn9876.JPG

Olasz J bújtatja nóziját a zöldbe

 dscn9847_1.JPG

A német C-160D gépek megérettek már a cserére

 dscn9895.JPG

A gyakorlaton részt vettek a magyar szállító repülők és helikopterek is, de mi sajnos csak a földön láttuk őket

 dscn9903_1.JPG

Királyi norvégoknál a gépeknek nevet adnak. Ő itt Nanna!

dscn9914.JPG

A szürke norvég visszavágyik a fjordokhoz. Vigyázni kell, mert szétfeszíti a rácsokat és huss! (Elnézést a lopott poénért, de ez most kikívánkozott!)

 dscn9944_1.JPG

C-160D bújik meg a lokátordomb mögött

 dscn0010.JPG

Megcsillan a nap a RAF gépén, náluk a C4-es típusjelet használják. Évekkel ezelőtt Afganisztánban a tábori reptereken való üzemeléskor jelentek meg ezek az eltérő színű burkolatok egyes gépeken. Talán még mindig a Neoprene anyagból készült bevonat van fent a kritikus részeken, hogy a felverődő kövektől védje a sárkányt.

 dscn0016.JPG

A DIRCM önvédelmi berendezés lézersugárral képes eltéríteni a közeledő infrafejes rakétákat

 dscn0023.JPG

Na akkor fussunk neki! 

 dscn0033.JPG

C4-es fordul a fák felett

 dscn0063.JPG

Érkezésünk előtt már felszállt az A400M, de szerencsére visszajött, így mégis láthattuk.

 dscn0071.JPG

Attantion! Atterissage!

 dscn0081.JPG

dscn0083.JPG

Az Armée de l’air gépén polgári lajstromjel is van még

 

 dscn0129.JPG

Miután elindultunk haza, egy C-160-asból ejtőernyősök ugrottak kb. 3000 m magasságból, de a bázistól kissé távolabb.

 dscn0149.JPG

A légcellás ernyőkkel természetesen nem volt nehéz a reptérre érkezni

  

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://killermetals.blog.hu/api/trackback/id/tr2614048706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Harci Vasak