Harci Vasak

2018. december 11. 21:02 - Harrdder

Hazai gyártású kézifegyverek átadása  

Hadrendben a BREN 2 gépkarabély!

 

Meghívó jött, magyar gyártmányú fegyverek átadásának ünnepélyes eseményére invitálták a sajtó munkatársait. Reménykedtem, hogy az idén márciusban bejelentett cseh CZ gépkarabélyok, géppisztolyok és pisztolyok rendszeresítéséről kaphatunk új információkat. Amint beléptem a Petőfi Sándor laktanya sportlétesítményébe, egyből láttam, hogy a megérzésem nem hagyott cserben.

dscn0047_1.JPG

A Katonai Rendészeti Központ katonáinál a BREN 2-esek és a Scorpion EVO 3-asok voltak láthatóak.

 dscn0070_1.JPG

A kihelyezett standokon pedig közelebbről is meg lehetett ismerkedni az összes típussal, amelyek haza gyártásáról már korábban is szó volt.

 Az eseményen megjelent a honvédelmi miniszter, aki több részletet elárult a program állásáról. Megerősítette, hogy a hadrendben állítás ezennel megtörtént. A katonák a kézifegyverekkel már lövészetet is végrehajtottak.

 dscn0101.JPG

Bőröndi Gábor altábornagy formálisan átadja az egyik géppisztolyt.

 dscn0065_1.JPG

Az elsőnek rendszeresített széria alkatrészeit még Csehországban gyártották, de már idehaza szerelték össze. Hamarosan azonban beszerzik azokat a gépeket, amelyeken megindulhat a teljes gyártás! Még a fegyverek csövét is idehaza gyártják majd a HM Arzenál kiskunfélegyházi üzemében, ez a folyamat igényli a legpontosabb megmunkálást. A miniszter azt is megemlítette, hogy a lőszereket, és magát a lőport is idehaza készítik majd. Így a lehető legtöbb munkafolyamatot a magyar szakemberek végzik el.

 dscn0044_2.JPG

Azt a szakértő szemek észrevehetik, hogy a rendszeresített és bemutatott BREN 2-esek 5,56-os űrméretűek.     

 dscn0064.JPG

A gépkarabély átszerelhető a balkezes használatra. A műanyag tárban látható a rendelkezésre álló lőszermennyiség. A szereléksínre felerősíthető optika, de ennek hiányában a felhajtható mechanikust lehet használni. Egy mellső pisztolymarkolatot is feltehettünk, amelyből állítható lábhosszúságú villaállványt lehetett elővarázsolni.    

A gyár szakemberei sok kérdésre válaszoltak, így például arra, hogy mindhárom lőszertípussal működő változat, vagyis a 43M 7,62x39 mm, az 5,56x45 mm, és a 7,62x51 mm-es gyártására egyaránt képesek lesznek. Szintén van esély, hogy az optikai célzókészülék is magyar legyen, vagy legalább összeszerelhessék. A gépkarabélyra felszerelhető bajonett, annak az előállítása szintén megoldható határon belül, ha van rá igény. Egyedül a gránátvetőn nem lesz Made in Hungary felirat, mivel ezekből viszonylag kevésre lesz igény a lövészrajokban. Mivel pénzügyileg nem éri meg, így a cseh partnertől érdemesebb inkább megvenni.

 dscn0059_2.JPG

A BREN-2-esekhez rendszeresített optika.

20181211_130630.jpg

A célzás így sokkal egyszerűbb

Česká zbrojovka cég típusairól elhangzott, hogy több más külföldi kézifegyver mellett kerültek tesztelésre. A magyar szakemberek megismételték a korábban már hallottakat, miszerint a kísérleti lövészet folyamán egyetlen egy akadály sem fordult elő!  

dscn0049.JPG

A lángrejtő érdekes kialakítású.

A gyártó kapacitás kiépítésére azért is szükség van, mivel nemcsak a Magyar Honvédség, hanem a rendvédelmi szervek számára is ezeket fogják rendszeresíteni. Mi több, külföldi megrendelés esetén exportra is készülhetnek a hazai üzemekben a fegyverek. Felvetődhet a kérdés, mi ennek a realitása, miért hagynák ezt a csehet. A válasz egész egyszerű, náluk kapacitáshiány van, nem tudják kielégíteni a felmerülő igényeket.

De lássuk a többi fegyvert! A Scorpion EVO 3 A1 géppisztoly egyes, rögzített hármas, és sorozatlövésre alkalmas. 

20181211_144442.jpg

 20181211_131243.jpg

Behajtott válltámasszal. 

 

dscn0073_1.JPG

 dscn0077_2.JPG

A pisztolyokból CZ P-07 a rövidebb, a P-09-es a hosszabb csövű. 

 

dscn0106_1.JPG

A P-09-es pisztoly mellett a markolat állításához szükséges modulok láthatóak. Ezeket cserélve lehet a lövész kezéhez igazítani a méretet

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://killermetals.blog.hu/api/trackback/id/tr2914472486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdmiralRobert 2018.12.12. 00:43:20

Az idei márciusi közlöny szerint CZ 807-esek lesznek a karabélyok, amelyről pl. itt egy rövid ismertető: www.youtube.com/watch?v=6RWwfP62oIc (9:30-tól)

ROTFL Manó 2018.12.12. 12:35:01

@Harrdder: Erre az eseményre neked hogy jött meghívó?

Nekem például nem jött!

Kelly és a szexi dög 2018.12.12. 12:54:14

Végre, el sem hiszem, hogy megtörtént!

Pajszer Művek 2018.12.12. 13:34:42

Szakértőktől kérdezném, hogy miért a legkisebb kaliberre esett a választás? Ennek milyen előnyei és hátrányai vannak?

drover(fanyul társa) 2018.12.12. 13:39:00

Nem rossz...Bár a hatótávolság a rövid csővel mg a gyengébb lőszerrel ....inkább eszant fegyver, mint annak idején a magyar AMD volt.
Egy jól belőtt 7.62 -es AK -val 1000- 1200 méterről úgy kilövik a jobb sorsra érdemes bakánkat, mint a sicc.r

bontottcsirke 2018.12.12. 14:18:15

Géppisztoly vagy gépkarabély?

bontottcsirke 2018.12.12. 14:18:20

Géppisztoly vagy gépkarabély?

Mr. Neutron 2018.12.12. 14:29:29

@bontottcsirke: Mindkettőről szó van, +pisztolyokról is.

Kolléga 2018.12.12. 14:48:35

@Pajszer Művek: Szerintem azért az 5,56-os lőszerre esett a választás, mert a NATO-ban az az elterjedtebb. Így műveleti területen könnyebben együtt tudnak működni a csapatok és könnyebb utánpótláshoz jutni.

Weißkopf 2018.12.12. 16:47:49

@bontottcsirke: ha jól tudom, géppisztoly az, amelyik pisztolylőszert használ. Ezért lett az (általam 1970/71-ben használt) AMD géppisztolyból évtizedekkel később gépkarabély.

Weißkopf 2018.12.12. 16:51:17

Ceska Zobrojovka helyesen (ha jól tudom) Česká Zbrojovka. Mintha azelőtt írógépgyár (is) lett volna.

contractor 2018.12.12. 18:50:33

Olyan lesz ez is mint az első Dacia. Amíg a franciák rakták össze addig jó volt az is. Ezek a fegyverek teljesen cseh darabok, még az összeszerelést is ők végezték, a magyarok legfeljebb bámulták. De így volt a biztosabb. Az exporton meg max mosolyogni lehet. Nagyon nem szeretném, ha a fegyveren amit megveszek 'Made in Hungary' lenne a 'Made in Czech Republic helyett. Mo. egy nulla a fegyvergyártásban és mindig az is volt és az is marad. Azért arra is kíváncsi lennék, hogy az alapanyagokat majd honnan szerzik be. Majd magyarosan megoldják okosba. A technológiát sem fogják betartani egy-két hónap múlva.

Stenonis 2018.12.12. 19:33:33

Nem gyártás.
Összeszerelés.

A kettő között nagyon nagy különbség van.
Egy gépkarabélyt egy 6 általánost végzett ember is össze tud szerelni. Legyártani meg nagyon komoly ipari teljesítmény.

bálnalovas 2018.12.12. 19:40:55

@contractor: Nem tudom mennyi rálátásod van a magyar iparra, de nem sok lehet a hozzászólásodból következtetve. Minden modern technológia, gép és eszköz, továbbá szakember is rendelkezésre áll. Ha a minőségbiztosítási rendszer megmarad, ugyanazt a minőséget fogják hozni, mint a csehek. Ez ma már sok helyen pl. szerszámgyártásban kiválóan működik. Az alapanyagokat ott is a Böhler- Thyssen Krupp- Uddeholm hazai kirendeltségétől veszik, kiváló hőkezelést tudnak, a műanyagalkatrészek simán gyárthatók, nem értem miről beszélsz....

Stenonis 2018.12.12. 19:41:39

@contractor:
Az amerikaiak is azt javasolták, ha AK-t vesz valaki, akkor ne Hungarian bullshit-et vegyen.

Pepejoe 2018.12.12. 20:03:35

Ez kb. annyira magyar, mint a Swift volt anno. Mi fegyverünk, mi autónk.
Vagy amennyire a magyar buszgyártás: átcímkézett Volvo. Olyan szomorú ez, minden csak kirakat és színház, rohadó hátsóval a függöny mögött.

Mr. Neutron 2018.12.12. 20:16:57

@Stenonis: nem pontosan így tudom. Valahol azt olvastam, hogy a tengerentúlon összehasonlították a VSZ tagországokban gyártott AK klónokat / modifikációkat és végül azt hozták ki, hogy a magyar fejlesztésű AMP a legjobb. Pontos forrásmegjelölést nem tudok adni, de úgy rémlik, hogy talán egy Haditechnika cikkben volt szó róla.

bálnalovas 2018.12.12. 20:19:00

@Stenonis: Egyetértek, de mikor is gyártottak utoljára Magyarországon AK-t ? 2000 körül? Azóta azért sokminden történt.
Nem értem a hozzáállásotokat (contractorral). Ha mindenki magából indul ki, azt kell feltételeznem, hogy életetek során, soha, semmit nem csináltatok meg jól. Vagy Ti igen, de mindenki más pancser?

Stenonis 2018.12.12. 20:59:24

@bálnalovas:

A FÉG 2001-i gyártott AK-63-at. De akkor már nagyon kis tételben.
Tömegtermelésben, nagy mennyiségben az 1980-as évek eleje óta nem gyártottak lőfegyvert Magyarországon.

Gyakorlatilag az elmúlt 40 évben nem gyártottunk semmit.

Amit korábban gyártottak, azok enyhén szólva gázosak voltak. Kezdve a PA-63-as borzalomtól, befejezve az amerikai fegyverbuzik által csak bullshitnek titulált Kalasnyikov változatokig.

Jelenleg nem gyártjuk a fegyvert. Hanem összeszereljük. Csehországban felteszik a kamionra az alkatrészeket, itthon leszedik és összerakják. Talán valami fröccsöntött műanyag bizbaszt majd itthon is gyártanak hozzá.

Ez még belpiacra elmegy (ahol az állam a legnagyobb megrendelő), de exportra már problémás. Nem mellékesen pár tízezer darabra teljesen fölösleges összeszerelő kapacitást felhúzni.

A fegyvergyártás meg nem olyan egyszerű, ahogy te gondolod. Nem Magyarországnak van meg a modern technológiája, hanem az ide települt Audinak, Mercinek, Thyssennek stb.
Fegyvergyártásnál is a HK-nak, SIG-nek, Kalsnyikovnak, FN-nek stb. Az nem megy, hogy fogsz egy CNC gépet és egy maróst és nekiállsz tokszerkezetet gyártani.

Harrdder 2018.12.12. 20:59:53

@Weißkopf: Így van, köszönöm! Siettem tegnap este az írással. Javítottam.

Harrdder 2018.12.12. 21:01:03

@Kunhallmi Agnes: Rühellem, hogy a politika mindenhova odasomfordál. Ez szakmai oldal. Kommentet törlöm, utána már tiltás jön!

Harrdder 2018.12.12. 21:06:13

@Stenonis: Várom ennek a kommentnek bármilyen külső forrásból történő megerősítését. Én nem tudok semmilyen minőségi kritikát a magyar gépkarabélyokról. Mi több, ellentétes hírt olvastam amerikai szaklapban. Az afgán határőrség vezetője amikor egy, most nem akarom megnevezni, mely országból származó AK klónt kapott, reklamált, hogy miért nem azt a magyar változatot (AMD-65) használja majd, mint a rendőrségük.

Harrdder 2018.12.12. 21:13:35

@Stenonis:
Pár tízezer? Ember, 200 ezer darab minimum lesz! Igen, Rendőrség, NAV, BV, karabély, géppisztoly, pisztoly teljes csere, ez adja ki a számot.
Egyelőre csak összeszerelés van, senki sem állított mást. Azonban ha végigolvasta volna az egész bejegyzést, akkor benne van, hogy mindent, így csövet is gyártani akarnak. Ezt személyesen hallottam a HM Arzenál vezetőjétől. Persze ez egyelőre csak terv, és én csak azt írhatom le, amit ott mondtak. Ugyanakkor megkérdeztük, hogy lehetséges-e gyárlátogatás, azt mondták, lesz erre szeretnének lehetőséget adni majd. Tehát ha arra sor kerül, ott majd csak megmutatják, miről is van szó. Nem akarom mindenáron védeni a leírtakat, de egyelőre ezek biztató hírek.

Harrdder 2018.12.12. 21:17:28

@ROTFL Manó: Néhány éve rajta vagyok a HM sajtó listáján, értesítenek az eseményekről. Talán nekik is jó, hogy szakmai szemmel akarok írni ezekről, és talán az olvasóknak is megfelelően tálalom a híreket.

Harrdder 2018.12.12. 21:20:58

@drover(fanyul társa):
Biztos volt már ilyen eset. De a gépkarabélyokkal pár száz méteren belül vívják a tűzharcokat. Minden másra ott van a távcsöves puska, géppuska, és így tovább.

Harrdder 2018.12.12. 21:24:57

@Pajszer Művek:
A 5,56x45 mm-es lőszer NATO szabvány, mindegyik tagállam ennek megfelelő fegyvereket használ. Legtöbbször.
Az 7.62x39 mm kontra 5.56x45 mm vita azóta tart, amióta ezek párhuzamosan léteznek. Mindegyiknek van előnye, és hátránya. Egyszer talán lesz erről egy külön poszt.

Ajtony 2018.12.12. 21:26:29

@Pajszer Művek: A kisebb átmérő előnye az, hogy nem simán áthalad az eltalált emberen, hanem a kisebb súly miatt "kóvályog", azaz sokkal esélyesebb az eltalált ember halála, vagy nagyobb sérülése. A 7,62-es ha nem ér létfontosságú szervet, nem okoz hasonló sérülést, mint az 5,56-os. A karabélyok lőportöltete hasonló, így sokkal nagyobb az 5,56-os kezdősebessége. A rendszeresített NATO lőszerek között a legelfogadottabb az 5,56-os.

Weißkopf 2018.12.12. 21:32:05

@Harrdder: rémlik nekem, hogy valamikor (20-30 éve) egy magyar (női?) kosárlabdacsapat (vagy kézi?) összekerült a Zbrojovka Brno csapatával valamelyik európai kupában.

Stenonis 2018.12.12. 21:33:17

@Harrdder:
Már nem emlékszem, hogy hol olvastam.
Csak a tesztelő panaszkodott egy pár dologra: gyenge összeszerelési minőség, a kihajtható válltámasz párszáz lövés után már lötyögött.

Ajtony 2018.12.12. 21:36:29

@Harrdder: valamikori használóként annyit az AMD-ről, hogy kiváló fegyver volt. Jó lövészek 150-300 méterről biztos találatot tudtak elérni vele. Összecsukva kicsi volt, és amikor elkezdték gyártani, akkor súlyban is kellemes fegyver volt. A kalasnyikovok se voltak pontosabbak, bár hosszabb volt a csövük. Én nosztalgiával gondolok vissza az AMD-re, de mára már tényleg kissé korszerűtlen - bár a felújítottakat még nem használtam, pofára jól sikerültek.

Ajtony 2018.12.12. 21:40:53

@Stenonis: nekem sajátom volt, de a sorállománynál sokan használtak egy fegyvert. Nem voltak lötyögősek. Persze nem láttam mindet, de csak tippelem: ezek később gyártott klónok lehettek.

Stenonis 2018.12.12. 21:52:18

@Harrdder:

Olvas el a címet :)

Abban is gyártást írtál.

Tehát típusonként pár tízezer darab lesz. Mondjuk legyártanak/összeszerelnek 100 ezer pisztolyt a botrányos PA-63 és a valamivel jobb P9RC-khelyett. 30 ezer géppisztolyt és 70 ezer karabélyt. Így minden harcra alkalmas katonánknak lesz még vagy 10 cserefegyvere :)

Marhára nem lesz gazdaságos egy pár tízezer darabos szériáért gyártókapacitást kiépíteni. Ráadásul a nulláról.

Sőt, igazán az sem gazdaságos, hogy itt szerelik össze a cseheknél legyártott alkatrészeket.

És most tedd a szívere a kezed. Ha fegyvert vennél, Made in Hungary vagy a Made in Czech Republic feliratút választanád?

Csomó jó dolgot gyártunk, de a fegyver nem szerepel ezek között. Utoljára élvonalbeli fegyvert a Konstantinápoly török ostromakor gyártottunk.

Mr. Neutron 2018.12.12. 22:30:01

@Ajtony: Nem az AMD-ről, hanem az AMP-ről van szó a korábbi hozzászólásomban, l.: hu.wikipedia.org/wiki/AMP%E2%80%9369

Leooo 2018.12.12. 22:46:47

@Ajtony: Tévedsz! Az AMP69 ---> gránátvető funkcióval is felszerelt magyar AK-klón. A Munkásőrségnél plödö rendszeresítve volt. MN/HÖR-nél nem...

Leooo 2018.12.12. 23:02:10

Egy dolgot nem értek tisztán: "a miniszter azt is megemlítette, hogy a lőszereket, és magát a lőport is idehaza készítik majd..." Miért? A Jászságban nem működik a lőszergyár, szépen a föld alatt?? A Nitrokémiában, Fűzfőn langyos vizet tutujgatnak? Az IRGy-ben, Peremartonban Alzheimer-fertőzés miatt mindenkit pelenkázni kell, mert mindent elfelejtettek a lőporokról és a Nitrocellulózról? Már senki sem emlékszik a Berva-völgy sárga virágára? Komolyan nem értem, itt mindenkit hülyére akarnak venni??

Burgermeister 2018.12.13. 05:50:29

Most komolyan, mi fogjuk gyártani? Olyan is lesz a minősége! Export? Ott ahol világszínvonalú termékek vannak hasonló árban? Megjegyzem ezeknek az árán jobbat lehet venni!

jajdehülyevagyok 2018.12.13. 05:54:31

@Stenonis: AK-63 nem létezett, AMD-65M volt a megyarországon gyártott típus. Tény hofy az orosu AK jobb volt, de az USA-ban leginkább kínai van.

jajdehülyevagyok 2018.12.13. 06:02:04

@Stenonis: hallottál a tartalékos, illetve hadköteles állományról? Őket mivel szerelnéd fel, seprűnyéllel?

jajdehülyevagyok 2018.12.13. 06:03:47

@Burgermeister: Gondolom Te is importált konzervlecsót eszel, mert a saját készítésű sz....

Stenonis 2018.12.13. 09:25:09

@jajdehülyevagyok:
Annak a pár ezer tartalékosnak bőven jut.

Hadköteles állományról fölösleges beszélni.
Mivel nincs sorkötelezettség, ezért nincs kiképzett hadköteles állomány. Így a seprűnyél pontosan ugyanolyan hatékony fegyver lenne a hadköteles állomány kezében, mint a BREN2.

Stenonis 2018.12.13. 09:28:19

@jajdehülyevagyok:
Azért én a helyedben egy google keresést megejtenék a témában :)

Allesmor Obranna 2018.12.13. 09:56:55

@jajdehülyevagyok: hu.wikipedia.org/wiki/AK%E2%80%9363

Az AK-63-as. Nekem is AK-63D volt a fegyverem a Petőfiben, ott ugyanis nem volt AMD-65-ös egyátalán.

]{udarauszkasz 2018.12.13. 15:39:00

Meglehetosen dilettans vagyok a temaban, de anno sorallomanykent AMDvel lovoldoztunk. Az egyetlen dolog volt,ami ugy ahogy erdekelt az egeszben. Mindenesetre ha en,a ketbalkezes baka szet tudtam szedni,meg osszerakni, es meg viszonylag jol is lehetett loni vele, szoval sztem jo kis karabely volt,habar osszehasonlitasi alapom nemigen van.

Burgermeister 2018.12.13. 17:37:25

jajdehulyevagy: ja persze, gondolod, te. A lecsót magam csinálom.De térjünk rá a magyar hadiiparra, ja az soha nem is létezett, ha meg vmit gyátott az olyan is volt, fasza magyarosch. A magyar hadiipar meg mindig is a béka segge alatt volt, amiben jok voltunk az pont nem ez a termékvonal.

bálnalovas 2018.12.13. 20:02:23

@Stenonis: "A fegyvergyártás meg nem olyan egyszerű, ahogy te gondolod. Nem Magyarországnak van meg a modern technológiája, hanem az ide települt Audinak, Mercinek, Thyssennek stb.
Fegyvergyártásnál is a HK-nak, SIG-nek, Kalsnyikovnak, FN-nek stb. Az nem megy, hogy fogsz egy CNC gépet és egy maróst és nekiállsz tokszerkezetet gyártani."

Pedig de....A fent említett idetelepülteknek számtalan magyar beszállítója van, akik itthon gyártott szerszámokkal dolgoznak . Egy műanyag műszerfalelemet gyártó századmilliméteres pontossággal illesztett több irányban mozgatott zárásokkal működő fröccsszerszám kb 5x bonyolultabb egy karabélynál. Tudok az országban legalább 20 olyan céget, ahol a fegyveralkatrészek bármelyikét (a csövön kívül) röhögve legyártják. Jelenleg sokkal bonyolultabb és pontosabb alkatrészeket gyártanak, mint ami a gépkarabélyban van.

Stenonis 2018.12.13. 21:43:31

@bálnalovas:
Nem is értem, hogy ilyen háttérrel miért nem vagyunk fegyvergyártó nagyhatalom...

Azért ráérő szabad idődben kérdezd már meg az ismerős cégeket, hogy le tudnának-e gyártani tokszerkezetet gépkarabélyhoz. Ha igen, megfelelő alapanyagból és milyen költséggel?
:)

Harrdder 2018.12.13. 22:00:17

@Stenonis:
Ma szintén egy hivatalos rendezvényen voltam, ahol a miniszter megismételte a keddi kijelentéseit: 10000 darabot átadtak az összeszerelt fegyverekből. Jövőre megérkeznek a gyártósorok, idehaza fog minden alkatrész készülni. Egy év múlva meglátjuk. Ezzel a vitát a részemről lezárom. killermetals.blog.hu/2018/12/13/helikopteres_rajtautes_kepessegbemutato_szolnokon

A mai posztomban viszont egy kis friss info: A hivatalos tájékoztatón a pontos típusmegjelölés CZ 806 BREN 2 volt. Bónuszként egy fotó a legvégén lámpával, célmegjelölővel, és optikával.

Harrdder 2018.12.13. 22:11:01

@Leooo: 1. Az AMP-69-es nem gránátvető, hanem puskagránát lövő képességgel rendelkezik. Elég nagy különbség!

A lőpor és lőszergyártásról nem tudom mi a jelenlegi helyzet, mármint nem tudom, hogy mi történt a kapacitással. Azt tudom, hogy volt idehaza gyártás, és az említett üzemek léte is ismert. De az említett vállalatok magán, vagy állami kézben vannak? Mert ugye lehet, hogy az állami gyártás képessége lenne újdonság.

Leooo 2018.12.14. 01:46:17

@Harrdder: Igaz, jogos puskagránát... A Nitrokémia kis része csak a Fiocchi vadászlőszer gyártó magáncég. A Nitrokémiában van még sok minden most is. Aztán tavaly még fullon működött a Jászsági lőszergyár. (Csányi Sándor 2004-ben 75%-os tulajdont vásárolt a Magyar Lőszergyártó Rt-ben. 25% az államé maradt).

Batkaa 2018.12.27. 15:16:08

@Leooo: ezt a jászsági lőszergyár, hogy kell érteni?!

Batkaa 2018.12.27. 15:20:24

Azért ez gyönyörű... ide szabadul néhány olyan hozzászóló, aki néhány youtube videó megnézését tudja fölmutatni és mégis milyen határozott véleménye van iparpolitikától gyártástechnológiáig mindenről...
Nem, nem jól tudod, nem is hallottál róla, hülye vagy hozzá, a világ a te időd óta alaposan megváltozott... mindenki vegye magára a saját részét...

Harrdder 2018.12.27. 21:05:21

@Batkaa: Üdv itt ismét! Sajnálom, ez van. Én szégyenlem magam, hogy hülye vagyok, és nem értek a témához! :-) Egy barátom azt hitte a net okosabbá teszi az embereket. Önkritikus volt, bevallotta, tévedett.

Leooo 2018.12.28. 01:05:37

@Batkaa: Ott van az a föld alatti gyártóüzem a Jászságban, ami '90 után kicsit le lett zsírozva aztán gyártogattak benne kézifegyver lőszereket(a seregnek is). Értem én, hogy itt háborogsz, meg beszólsz embereknek, csak azt nem, hogy miért. Nagy az arcod, olvastam a hozzászólásaidat másfelé is, hadi ügyekben úgy érzed, te pisiled folyamatosan a Csendes óceánt... Nem baj legyen is így továbbra is, zsenid visszfénye majd beragyogja az éjszakát. ;-P

Batkaa 2018.12.28. 10:34:46

@Harrdder: üdv, sok volt a minden irl... mit szólsz a sok érdekes újdonsághoz?

Batkaa 2018.12.28. 10:46:03

@Leooo: aham, a Jászságban, a föld alatt... ezt mégis, hogy kellene kulturáltan minősíteni?!

Azt hiszem mégis az a legjobb, ha mindenki magára veszi, abból, amit írtam, ami az övé... neked is sikerült!

Harrdder 2018.12.29. 18:02:08

@Batkaa: Szó szerint alig bírtam kapkodni a fejem. Minőségi ugrás lesz az összes érintett fegyvernemnél. Egy biztos, nem lehet olyan fejlesztés, hogy mindenki elégedett legyem. A H225M-ről már írok egy hosszabb posztot.

Leooo 2018.12.30. 22:08:07

@Batkaa: Hát, látjuk mindannyian...a kicsinyes "zsenid visszfénye majd beragyogja az éjszakát" ;-P Megtörtént QED. :-D

Batkaa 2019.01.03. 00:12:47

@Leooo: inkább meséld tovább ezt a földalatti lőszergyárat... megöl a kíváncsiság!

Batkaa 2019.01.03. 00:14:56

@Harrdder: a repülőeszközökkel szerintem pont elégedettek lehetünk! Bár nyilván a részletek... meg az ördög... ugye.

Harrdder 2019.01.06. 22:42:01

@Leooo: Ez már átment személyeskedésbe!

Harrdder 2019.01.10. 08:23:20

@Batkaa: Hello, nos leginkább pont a részletekre tértem ki ebben. Persze nem mindenre, az üzemeltetés, és kiképzés jóval túlmutat azon, amit egy ismertetőben leírhatok. killermetals.blog.hu/2019/01/09/mire_lesznek_jok_a_h225m_helikopterek
Harci Vasak