Harci Vasak Blog - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://killermetals.blog.hu/2022/12/06/magyar_gripenek_vedelmeztek_a_baltikumot/full_commentlist/1#c41699268
Válasz erre: Magyar Gripenek védelmezték a Baltikumot
2022-12-08T17:58:55+01:00
2022-12-08T17:58:55+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2022/12/06/magyar_gripenek_vedelmeztek_a_baltikumot?full_commentlist=1#c41698628" class="reply_nick_1089832" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41698628 );">@Lobo Marunga</a>: NATO Baltic Air Policing Mission Medal.
https://killermetals.blog.hu/2022/12/06/magyar_gripenek_vedelmeztek_a_baltikumot/full_commentlist/1#c41698628
Válasz erre: Magyar Gripenek védelmezték a Baltikumot
2022-12-08T12:30:41+01:00
2022-12-08T12:30:41+01:00
Lobo Marunga
http://blog.hu/user/1089832
Milyen kitüntetést kaptak pontosan?
https://killermetals.blog.hu/2022/06/22/a_helikopteres_legiroham_megsemmisitoe_ereje/full_commentlist/1#c41459011
Válasz erre: A helikopteres légi roham megsemmisítő ereje
2022-06-24T20:13:39+02:00
2022-06-24T20:13:39+02:00
kéki béla
http://blog.hu/user/1458300
Csak aztán az ellenség vissza ne lőjön!
https://killermetals.blog.hu/2022/06/22/a_helikopteres_legiroham_megsemmisitoe_ereje/full_commentlist/1#c41458965
Válasz erre: A helikopteres légi roham megsemmisítő ereje
2022-06-24T19:07:08+02:00
2022-06-24T19:07:08+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2022/06/22/a_helikopteres_legiroham_megsemmisitoe_ereje?full_commentlist=1#c41457517" class="reply_nick_285876" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41457517 );">@Macska rúgja meg</a>: Amiről nem tud, az ugye nincs is? A légiroham egy bemutató volt a satónak. Ez pedig egy kis olvasnivaló olyan gyakorlatról, ahol két fél összecsapását szimulálták, valósághűen. A találatokat jelezte a rendszer, és a vesztes kiállt. Döntnökök figyelték a harcot, láttam pár bosszús arcot a döntésük után. Itt nem volt megtervezve, hogy ki végez győztesen: <br />
<a rel="nofollow" href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban">killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban</a>
https://killermetals.blog.hu/2022/06/22/a_helikopteres_legiroham_megsemmisitoe_ereje/full_commentlist/1#c41457517
Válasz erre: A helikopteres légi roham megsemmisítő ereje
2022-06-23T12:41:30+02:00
2022-06-23T12:41:30+02:00
Macska rúgja meg
http://blog.hu/user/285876
Bámulatos, hogy minden katonai gyakorlat sikeres, s sosincsenek valódi veszteségek. Minden "igazán eredményes". Nincs szimulálva, hogy sorra hullanak le a helikopterek műszaki hiba, időjárás vagy ellenerő okán, az ellenség tüze nagyjából hatástalan és korlátozott mindig, nincs váratlan elem... A katonák-résztvevők-közvélemény-stb folyamatosan arra vannak kapacitálva, hogy mindig minden flottul megy majd és győzni fognak bármi ellenében - aztán majd mozdonyként jön szembe a valóság.<br />
<br />
Egyszer sem olvastam - sehol - olyan katonai gyakorlatról, amelynek összegzése legalább kicsit arról szólt volna, hogy a nehézségekből le lesz vonva a tapasztalat...
https://killermetals.blog.hu/2022/05/18/120_mm-es_nemesis_a_bakonyban/full_commentlist/1#c41439799
Válasz erre: 120 mm-es Nemesis a Bakonyban!
2022-06-07T19:34:30+02:00
2022-06-07T19:34:30+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
@Kedélyes Paraszt: Hővédő burkolat. Több szekcióból áll, így nem kell az egészet cserélni.
https://killermetals.blog.hu/2022/05/18/120_mm-es_nemesis_a_bakonyban/full_commentlist/1#c41439217
Válasz erre: 120 mm-es Nemesis a Bakonyban!
2022-06-07T11:08:29+02:00
2022-06-07T11:08:29+02:00
Kedélyes Paraszt
http://blog.hu/user/462270
bocs, hogy kicsit off, de hirtelen itt tudom megkerdezni. az index cimlapjan van egy foto egy harckocsirol. felhetehtoen valami t-72-es derivalt. a kerdesem az lenne, hogy a csore a 3 bilinccsel felszerelt burkolat mi celt szolgal?<br />
<a rel="nofollow" href="https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4367/43672/436728/43672844_3332956_c64d2b582e79e32a27277bba1c8fe425_wm.jpg">kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4367/43672/436728/43672844_3332956_c64d2b582e79e32a27277bba1c8fe425_wm.jpg</a>
https://killermetals.blog.hu/2022/05/18/120_mm-es_nemesis_a_bakonyban/full_commentlist/1#c41411547
Válasz erre: 120 mm-es Nemesis a Bakonyban!
2022-05-20T07:03:49+02:00
2022-05-20T07:03:49+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Érdekes volt.<br />
<br />
Hmmm...<br />
Már minden Javelin az ukiknal van?
https://killermetals.blog.hu/2022/05/12/repules_a_narancsszinu_vegtelenbe/full_commentlist/1#c41409523
Válasz erre: Repülés a narancsszínű végtelenbe!
2022-05-18T13:05:39+02:00
2022-05-18T13:05:39+02:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Hmmm... Köszönjük! A+++
https://killermetals.blog.hu/2022/05/12/repules_a_narancsszinu_vegtelenbe/full_commentlist/1#c41404069
Válasz erre: Repülés a narancsszínű végtelenbe!
2022-05-15T10:51:50+02:00
2022-05-15T10:51:50+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Irigyelhetlek?<br />
:-)
https://killermetals.blog.hu/2022/03/23/a_gestamen_ceg_kezifegyverei/full_commentlist/1#c41308154
Válasz erre: A Gestamen cég kézifegyverei
2022-03-26T19:23:33+01:00
2022-03-26T19:23:33+01:00
szopjatoklovat
http://blog.hu/user/1607870
A géppityunál nem értem miért kell az AK-s felállást erőltetni. Nem lenne jobb a pisztolymarkolatba tenni a tárat, mint az UZI-nál? Annyival hosszabb cső marad ugyanakkora méretnél. Az se baj ha a fegyver segge emiatt kicsit hátrébb nyúlik, hely az van bőven, ott a tus, belefér.
https://killermetals.blog.hu/2022/03/23/a_gestamen_ceg_kezifegyverei/full_commentlist/1#c41306262
Válasz erre: A Gestamen cég kézifegyverei
2022-03-25T19:44:01+01:00
2022-03-25T19:44:01+01:00
HK417
http://blog.hu/user/378330
Hááát!!!--nagyon remélem, hogy lesz ebből valami!!!
https://killermetals.blog.hu/2022/03/23/a_gestamen_ceg_kezifegyverei/full_commentlist/1#c41305130
Válasz erre: A Gestamen cég kézifegyverei
2022-03-25T12:02:34+01:00
2022-03-25T12:02:34+01:00
Pál Hop
http://blog.hu/user/1484574
Patyomkin likes this
https://killermetals.blog.hu/2022/02/16/taszari_repulomuzeum/full_commentlist/1#c41226292
Válasz erre: Repülőmúzeum Taszáron
2022-02-20T21:11:37+01:00
2022-02-20T21:11:37+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://killermetals.blog.hu/2022/02/16/taszari_repulomuzeum?full_commentlist=1#c41225668" class="reply_nick_1005746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41225668 );">@Harrdder</a>: <br />
Szupi! Tankeső!
https://killermetals.blog.hu/2022/02/16/taszari_repulomuzeum/full_commentlist/1#c41225668
Válasz erre: Repülőmúzeum Taszáron
2022-02-20T17:23:05+01:00
2022-02-20T17:23:05+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2022/02/16/taszari_repulomuzeum?full_commentlist=1#c41225568" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41225568 );">@gigabursch</a>: Ingyenes, ezért viszont igazán érdekes tárlatvezetés is jár! Csak előre egyeztetni kell.
https://killermetals.blog.hu/2022/02/16/taszari_repulomuzeum/full_commentlist/1#c41225568
Válasz erre: Repülőmúzeum Taszáron
2022-02-20T16:40:14+01:00
2022-02-20T16:40:14+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Érdekes vol, köszönöm!<br />
Mennyi a belépő?
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41190342
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-02-02T18:21:10+01:00
2022-02-02T18:21:10+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek?full_commentlist=1#c41178180" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41178180 );">@Burgermeister</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek?full_commentlist=1#c41187156" class="reply_nick_23719" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41187156 );">@nemecsekerno_007</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek?full_commentlist=1#c41187698" class="reply_nick_609684" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41187698 );">@Hiryu 2,0</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek?full_commentlist=1#c41184406" class="reply_nick_259084" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41184406 );">@Hegyi Sas</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek?full_commentlist=1#c41181400" class="reply_nick_448802" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41181400 );">@Walter_Dornberger</a>: <br />
Köszönöm mindenkinek a véleményét!<br />
Vitaindítónak szántam a cikkemet. Igen, nagyon sok minden kell már egy századerejű deszanthoz is, ami lehet, még akkor is kevés. Én amúgy inkább négy napra elegendő elegendő lőszert, és élelem javadalmazást tartanék szükségesnek. Vendégjátékosként való képzésemen négynapos volt minden gyakorlat. <br />
Sokkal összetettebb ez a téma annál, hogy mindenre ki tudtam volna térni itt, nem hadtudományi értekezésnek szántam. A lényeg, hogy magasabb szinten az arra hivatott szakértők mire jutnak. Bizonyos képességek adottak lesznek, ezek alapján döntenek arról, mit tartanak megvalósíthatónak. Viszont mindenki kihagyott a szöveg értelmezéséből kulcsmondatokat. <br />
Ui. A pilóta barátaim 99 %-a ugrott. :-) Szóval sokkal többet nyom a latban azok véleménye, akik már zuhantak át felhőn. :-)
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41187888
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-02-01T16:59:01+01:00
2022-02-01T16:59:01+01:00
Hiryu 2,0
http://blog.hu/user/609684
<a rel="nofollow" href="https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA617140.pdf">apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA617140.pdf</a>
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41187796
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-02-01T16:23:57+01:00
2022-02-01T16:23:57+01:00
Hehe64
http://blog.hu/user/835674
A cikkíró nem a valódi kérdéseket teszi fel, így a válaszai sem lehetnek valódiak.<br />
<br />
Egy század erejű deszanterő bevetése ugyanis nem annyiból áll, hogy mindenki felpakolja a kézifegyvereit osztán ugrás.<br />
Kellene jármű, egészségügyi felszerelés, valamint legalább 72-órára elegendő lőszer/egyéb utánpótlás, hogy legalább védekezésre alkalmasak legyenek.<br />
Támadó feladatok végrehajtásához ennél sokkal több kell.<br />
De ennyi sem fér el kettő gépen.
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41187698
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-02-01T15:39:31+01:00
2022-02-01T15:39:31+01:00
Hiryu 2,0
http://blog.hu/user/609684
stratégiai jeletőségú bevetése nagyobb méretű ejtőrnyős deszantnak úgy rémlik 1956-ban volt... Reálisan, hogy egy valóban bevethető, értelmezhető légi- és nem helikopteres deszantalakulatot fenn tudjon tartani az ország, legalább Lengyelország erőforrásaival kell hogy redelkezzen.
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41187156
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-02-01T11:16:53+01:00
2022-02-01T11:16:53+01:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
Valszeg lesz még KC-390-es, ez leginkább pénz kérdése.<br />
Az is előfordulhat, hogy valamilyen gazdasági együttműködés is kialakul a brazilokkal, hasonlóan ahhoz, ahogy eddig csináltuk.<br />
De ez a képesség elég nagy elrettentő erőt képvisel, érdemes kiépíteni.
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41184406
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-01-31T10:20:12+01:00
2022-01-31T10:20:12+01:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Gratulálok ez megint jó cikk lett! Pár dolog jutott az eszembe.<br />
1. Már az elején kevésnek tartottam a 2 db KC-390-est, amit ez a cikk csak megerősít. Nem értem miért nem lett 2+1 vagy 2+2 opciós lehívási joggal - ha most nem is volt meg a költségvetési fedezet pár év múlva lehet lett volna rá "money". A távoli katonai missziók száma nem csökken.. sőt, úgy tűnik egyre több lesz belőle! Azok kiszolgálását végezzük mi magunk vagy kuncsorgunk valakinél (és fizetjük az árát..)<br />
2. Minden külügyi/nemzetközi szintű tárgyaláson csak annyi vagy amennyi (katonai) erőt fel tudsz mutatni. Jól kiemeled, hogy ha bekerülsz azon országok szűk klubjába, akik ilyet képesek végrehajtani - az egyfajta "erő" képesség mutatása. Szövetségen belül is így vesznek komolyabban.<br />
3. Az pro mellett pedig ha beüt valami gond távoli missziókba, század szintű egység nagy segítség lehet ilyen fél-para militáris csoportok ellen.<br />
U.i.: nagyon várom, hogy hadrendbe álljanak a KC-390-k.
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41181400
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-01-30T07:36:28+01:00
2022-01-30T07:36:28+01:00
Walter_Dornberger
http://blog.hu/user/448802
Tiszteletem!<br />
Én annó az MN1936-nál nyomtam a sorállatságot, a tanteremben a harckik . alo-n irnokoskodtam. Szerettem a munkám és a hajózókat, és itt jött meg a kedvem a helikoptervezetéshez is. 2008 ban szereztem meg a kis R22-re (kis kávédaráló csak) a szakszo-mat, és nagy nosztalgiával néztem, olvastam a sorokat. Magam is dolgoztam az EJE század akkori buszában lévő célbaugró eszköz számítógépes szoftverén, és felismertem a toborzófilmen a régi sárga betonépületet. Tetszett a cikk, nagyon alapos munka, azonban Palotai szds. szavai jutnak eszembe, amikor megkérdeztem miért nincsen ejtőernyőjük a helikopter pilótáknak.<br />
"Ép ember ép ésszel ép repülőből nem ugrik ki!"<br />
ezzel a humorral kívánok erőt egészséget és szerencsét a hazát védőknek!
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41178782
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-01-29T01:22:39+01:00
2022-01-29T01:22:39+01:00
Le a spammerekkel
http://blog.hu/user/1334102
Az ilyen írásokról mindig egy régi pilóta ismerőstől hallott szöveg jut eszemebe: ép ember ép gépből, ép ésszel nem ugrik ki. :D
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41178204
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-01-28T19:04:04+01:00
2022-01-28T19:04:04+01:00
kvp
http://blog.hu/user/44308
A fenti nagyon alapos cikk alapjan elgondolkoztam rajta, hogy ha ennyire hasznos a gyors bevethetoseg, de az ejtoernyos alakulat bevetesehez tobb napos elokeszites kellhet akkor belfoldi, tehat honvedelmi beveteseknel nem lenne-e hasznosabb ha inkabb helikopteres vagy modernebb tiltrotoros alakulakatokat alakitananak ki, de limitalt letszammal 7/24-es keszenletben. Ezek kozvetlen legi tamogatas mellett bevethetoek lennenek akar ellenseges alakulatok kozeleben is (gyakorlatilag a lombkoronak felett megkozelitve a helyszint), ugras helyett csak kilepve a gepekbol. A cikkben emlitett ket nap alatt ugyanis at tud rohanni az orszagon barmilyen modernebb hadsereg. Expedicios tevekenysegnel is igazabol csak a kutato-mento akciok johetnek szoba, ahol ugyancsak a helikopter az elterjedt (es gyorsabb, raadasul ketiranyu) szallitoezkoz.<br />
<br />
Szamomra valahogy a lassu es serulekeny szallitogepek hasznalata sokkal kevesbe tunik alkalmasnak egy gyorsreagalasu alakulat esten mint egy elozoleg konteneres legi inditasu loitering ammunition-okkel megtisztitott teruletre folyamatos close air support melett helikopterekbol es tiltrotoros gepekbol kipakolni a katonakat es akar par konnyebb pancelozott jarmuvet. Raadasul ez utobbi kepesseg akar folyamatos hatarvedelmi keszenletkent is uzemeltetheto, szinte teljes mertekben idojarasfuggetlen modon es akar katasztrofavedelmi celbol is bevetheto. (pl. tomeges legimentesi celokra)
https://killermetals.blog.hu/2022/01/27/legyen-e_legideszant_kepessege_a_magyar_honvedsegnek/full_commentlist/1#c41178180
Válasz erre: Legyen-e légideszant képessége a Magyar Honvédségnek?
2022-01-28T18:49:50+01:00
2022-01-28T18:49:50+01:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
Klassz írás, várjuk meg hogy lesz e akarat erre a képességre.
https://killermetals.blog.hu/2021/12/01/a_pilotanelkuli_repulogephez_is_kell_ember/full_commentlist/1#c41089480
Válasz erre: A pilóta nélküli repülőgéphez is kell ember
2021-12-13T13:54:20+01:00
2021-12-13T13:54:20+01:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Nagyon jó írás. Köszönjük. Az a legjobb, hogy egy ilyen kis egységhez is mekkora "profi" háttér biztosítása szükséges ahhoz, hogy tényleg hatékonyan tudjon működni! Ráadásul ez még csak nem is képes csapásmérésre. Nagyon várom már mire jutnak majd a magyar döntéshozók.
https://killermetals.blog.hu/2021/11/17/magyar_egre_magyar_ejtoernyot/full_commentlist/1#c41042546
Válasz erre: Magyar égre magyar ejtőernyőt?
2021-11-20T06:30:35+01:00
2021-11-20T06:30:35+01:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
Klassz es elgondolkoztato iras!
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40935752
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-26T19:28:54+02:00
2021-09-26T19:28:54+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
@Hiryu 2,0: @Quadanium: @megamovieboy: @CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: @Gaudi: @Hegyi Sas:Itt hagytam egy kommentelő több büfijét a hétvégére. Sajnos rá kellett jönnöm, hogy egy ilyen haditechnikai blog is már céltábla. Céltudatosan szeretné valaki kisebbíteni ennek a programnak a fontosságát. Okosan csinálta, mert a hírekben most pörgő dolgokra hivatkozik. Tiltom, törlöm legközelebb új néven jöjjön vissza.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40935730
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-26T19:17:41+02:00
2021-09-26T19:17:41+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40928676" class="reply_nick_609684" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40928676 );">@Hiryu 2,0</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929450" class="reply_nick_310150" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929450 );">@Quadanium</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40928932" class="reply_nick_963069" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40928932 );">@megamovieboy</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929864" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929864 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929648" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929648 );">@gigabursch</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929484" class="reply_nick_281018" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929484 );">@Gaudi</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929220" class="reply_nick_259084" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929220 );">@Hegyi Sas</a>: Köszönöm szépen mindenkinek a kommenteket. A kétségeimet, kérdéseimet én még hosszabban is tudtam volna sorolni. Nagyon sok még a bizonytalanság, de egy biztos, a Lynx programban nagy lehetőség van. Egyszerűen az átlagember nem fogja fel, hogy a filmekből, népmesékből megismert világ egy nagy kamu. A hadviselésben nincs magányos vadászpilóta, nincs magányos dzsémszbond, brúszli. A Hiúz egyetlen szakasza kitesz 24+4 katonát a harccmezőn , és ezt szorozd meg hárommal század esetén. Nem mászik oda magányos erpégés. És ha kiütnek egy szenzort, akkor kinéz a kezelő a periszkópon, mint a régi techinkán.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40930302
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-24T09:19:35+02:00
2021-09-24T09:19:35+02:00
Serény Vélemény
http://blog.hu/user/1236861
Hú Hiúz.<br />
A Leo 2A4HU is eltörpül mellette. Pedig az sem egy pici valami. (A t72-ről ne is beszéljünk).<br />
Milyen hiúz az olyan, amelyik nagyobb, mint egy leopárd? :)
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929952
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-24T00:24:48+02:00
2021-09-24T00:24:48+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929316" class="reply_nick_1352742" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929316 );">@Megbolondoult V. Orbán pápa</a>: <br />
<br />
Persze, ahogy azt ötsike elképzeli. Ez nem a World of tanks kissiú.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929864
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T22:47:04+02:00
2021-09-23T22:47:04+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929300" class="reply_nick_1352742" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929300 );">@Megbolondoult V. Orbán pápa</a>: <br />
<br />
Ne zavarjon, hogy ez egy könnyű páncélos..Olyan, mint a BTR-ek, azokkal meccseltesd..
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929648
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T20:39:25+02:00
2021-09-23T20:39:25+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Köszönöm a cikksorozatot!<br />
<br />
Mindenképpen jó látni - függetlenül a konkurenciától -, hogy átgondolt és sokoldalú ez a fegyverrendszer.<br />
<br />
Az már egy másik kérdés, hogy a röpködő drónokkal szemben (akár kicsi, akár nagy), mire lesz ez képes.<br />
Lassan tényleg szükséges lesz egy lézergépágyú, a'la SW.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929484
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T19:46:13+02:00
2021-09-23T19:46:13+02:00
Gaudi
http://blog.hu/user/281018
Ez történik sajnos, ha az indexre kikerül a blog. Átszivárog a komment "színvonal"...<br />
Részemről gratulálok, hogy ennyi időt rászántál erre a háromrészesre.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929450
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T19:27:58+02:00
2021-09-23T19:27:58+02:00
Quadanium
http://blog.hu/user/310150
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40929300" class="reply_nick_1352742" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40929300 );">@Megbolondoult V. Orbán pápa</a>: te egy hülye vagy
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929220
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T17:10:49+02:00
2021-09-23T17:10:49+02:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Köszi a 3.-ik részt. Számomra ez volt a leginformatívabb - és megmutatta, hogy miért foglalkoznak annyira a XXI.-ik században a hálózatokkal (hálózat kutatással) és miért sokkal sikeresebbek a falkában vadászó állatok. A valódi erő a csapatban történő művelet - és ezt jól szemléltetted. Viszont tényleg sok kérdés felmerül a gyártásról, hogy már 100%-ban konfigurálták a magyar járműveket (azok mit tartalmaznak, etc)? A rendszer pedig - katonai döntési mechanizmusok, szempontok, értékelések, miért ez vagy az van kiválasztva - sajnos még ennyi idő távlatából is (30 évvel a rendszerváltozást követően is) nem követhető tisztán.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929194
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T16:57:56+02:00
2021-09-23T16:57:56+02:00
efi
http://blog.hu/user/17732
Ki volt az zseni, aki megállapította, hogy a természetben szögegyenesen nőnek a növények?
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40929180
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T16:50:15+02:00
2021-09-23T16:50:15+02:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40928676" class="reply_nick_609684" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40928676 );">@Hiryu 2,0</a>: Na ezt a kommentet kár volt leírni, főleg ebben a fellengzős stílusban. Senkinél nincs a bölcsek látó köve. Amennyiben van rendes kritikai észrevételed azt írd le nyugodtan - megtisztelheted a szerzőt legalább azzal.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40928932
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T14:09:57+02:00
2021-09-23T14:09:57+02:00
megamovieboy
http://blog.hu/user/963069
Jó jel, hogy az auszik az erős koreai riválissal szemben a Lynxet választották. Ez jelentheti azt, hogy a fejlett országok számára valódi csúcstechnológia készülhet majd nálunk.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40928716
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T12:05:45+02:00
2021-09-23T12:05:45+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz?full_commentlist=1#c40928676" class="reply_nick_609684" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40928676 );">@Hiryu 2,0</a>: Köszönöm a szépen begépelt kommentet.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/22/magyar_foldre_magyar_hiuzt_iii_resz/full_commentlist/1#c40928676
Válasz erre: Magyar földre magyar Hiúzt! III. rész
2021-09-23T11:52:50+02:00
2021-09-23T11:52:50+02:00
Hiryu 2,0
http://blog.hu/user/609684
Talán a wishful thinking helyett, kicsit olvasson bele gyártástechnológiába etc a szező.. ... Igen, magyyar ére magyar ufót, magyar Lynxre a víztiszísztót is, az kb annyira reális, mint hogy a Honvédség újra elfoglalja Bécs városát...
https://killermetals.blog.hu/2021/09/02/millenium_falcon_repult_kecskemeten/full_commentlist/1#c40890906
Válasz erre: Millenium, Falcon repült Kecskeméten!
2021-09-05T22:42:33+02:00
2021-09-05T22:42:33+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/09/02/millenium_falcon_repult_kecskemeten?full_commentlist=1#c40888866" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40888866 );">@Burgermeister</a>: Jó kérdés. Két új képet feltöltöttem.
https://killermetals.blog.hu/2021/09/02/millenium_falcon_repult_kecskemeten/full_commentlist/1#c40888866
Válasz erre: Millenium, Falcon repült Kecskeméten!
2021-09-04T21:41:36+02:00
2021-09-04T21:41:36+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
Dronok voltak? Tervek szerint vmi torok csodat veszunk.
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40844118
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-13T21:14:19+02:00
2021-08-13T21:14:19+02:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa?full_commentlist=1#c40843838" class="reply_nick_1476122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40843838 );">@Örömhernyó</a>: Így van. Mondjuk arra én is kivàncsi lennék, hogy milyen tervünk van az erdélyi magyarok megvédésére, ha bekattan a román kormány.
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40843838
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-13T17:55:05+02:00
2021-08-13T17:55:05+02:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa?full_commentlist=1#c40843468" class="reply_nick_196875" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40843468 );">@citrix</a>: Lokális konfliktus bármikor lehet, erre a szervek, románok, ukránok és esetleg még a szlovákok vérmérsékelete is alapot ad. Ezeknél a népeknél még ma is a magyar kártya kijátszása az egyik legtutibb politikai manőver. Attól, hogy ezek egy része NATO tag, nem lesznek civilizáltabbak.<br />
A törökök is NATO tagok és mégis elég hamar visszafordultak az evolúció ösvényén, fegyeres konfliktusokat provokálnak a szírekkel, oroszokkal, ölik a kurdokat, behatolnak Szíriába, Irakba, Líbiától, Hegyi -Karabahon át Afganisztánig ott vannak mindenütt ÉS a szintén NATO tag görögöket lövik a hadihajóik, repülőgépeik.<br />
<br />
Szóval a NATO nem fog beleszólni, ha a románok bekopogtatnak puskatussal Debrecenbe vagy elkezdik Erdélyben az etnikai tisztogatást valami terrorellenes műveletnek álcázva.<br />
<br />
A nyugati szövetségesek is igazi balfékek. A németek beengedtek magukhoz milliónyi katonaviselt, gerillaharcban, lefejezésben, erőszakolásban, módszeres kínzásban tapasztalt közel-keleti jóembert. Ilyen baklövést képesek maguk ellen meglépni. Mi lesz, ha jönnek az oroszok/kínaiak/mohamedánok? Magyarország nem nagyon számíthat senkire.<br />
<br />
Az ukránokkal való esetleges fegyveres konfliktus esetén az amerikaiak egyértelműen az ukránok mellé állnának Magyarországgal szemben. Az európai NATO és EU tagállamok meg mély aggodalmuknak adnának hangot mindenféle nyilatkozatokban, jegyzékekben. Mert Ukrajna most fontosabb nekik. Románia és Lengyelország is fontosabb a NATO-nak, főleg Amerikának, mint Magyarország.<br />
<br />
Magyarország jelenleg nincs veszélyben, de az amerikai és európai politikai jelenleg igen ingoványos terep, buknak régi vezetők (Merkel), ki tudja ki kormányoz szenilis vezetőik helyett (Biden biztos nem).<br />
<br />
Sajnos aki nem tanul a történelemből, az megismétli a múlt hibáit. Letolt gatyával álltak a magyarok a Don-kanyarban, igaz nem akartak ott lenni, de a kisebb országokat, a sorozott bakákat sose kérdezték a nagyok.<br />
<br />
Világbékét már sokszor hirdettek, minden nagy háború után ment a fogadkozás, hogy ilyet soha többet. Aztán mégis.<br />
<br />
Én azért azt remélem, hogy most nem kótyavetyélik el a régi felszerelést. Az AK-63D gépkarabélyokat tessék lezsírozni a tárakkal együtt és eltenni. Az AMD-65-ösöket sikerült odadobni az afgán rendőrségnek NATO felajánlásban, ma már szinte az összes a tálibok kezében van. Nem lenne baj, he nem csak ilyen százezer dolláros hi-tech cuccok lennének raktáron, hanem pár tízezer kalasnyikov rendszerű gépkarabély is, amikkel szükség esetén fel lehetne szerelni egy nemzeti gárdát, nemzetőrséget, népfelkelőket, gerillákat. Mert az a pár ezer hivatásos katona akármilyen szuper kütyükkel bűvészkedik, nem fogja tudni a több száz kilométeres határokat védeni, nem jut majd minden lövészárokba katona. Ukrajnában is szükség volt az önkéntes zászlóaljakra. Maguk a NATO tagállamok is támaszkodnak PMC-kre a konfliktusövezetekben.
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40843610
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-13T15:42:13+02:00
2021-08-13T15:42:13+02:00
molnibalage
http://blog.hu/user/78173
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa?full_commentlist=1#c40843468" class="reply_nick_196875" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40843468 );">@citrix</a>: Te látsz előre 10-20-30 évre? Ki mondta volna meg 1980-ban, hogy 1991-ben a VSz sehol nem lesz? Az, hogy most van NATO, azt ne vedd adottnak.<br />
<br />
A tagországok közötti kakaskodásba meg nem nagyon szólt bele eddig sem a NATO.<br />
<br />
Ajánlom ezt.<br />
<a rel="nofollow" href="https://htka.hu/2020/07/05/jas-39-gripen-mig-29-gondolatok-a-honvedelemrol-2020-as-kiadas/">htka.hu/2020/07/05/jas-39-gripen-mig-29-gondolatok-a-honvedelemrol-2020-as-kiadas/</a>
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40843540
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-13T14:25:06+02:00
2021-08-13T14:25:06+02:00
Serény Vélemény
http://blog.hu/user/1236861
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa?full_commentlist=1#c40843468" class="reply_nick_196875" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40843468 );">@citrix</a>: Az én kérdésem az, hogy mi a francért kellett belépnünk egyáltalán a NATO-ba, amikor a NATO-n kívül nem írja elő semmi, hogy a GDP 2%-át a fegyverkezésre kell költeni, a NATO-ban azonban igen?
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40843468
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-13T13:25:05+02:00
2021-08-13T13:25:05+02:00
citrix
http://blog.hu/user/196875
Már csak az a kérdés, kit akar a magyar honvédség elrettenteni mint NATO tagország? Ausztriát? Szlovéniát? Szlovákiát? Romániát? Szerbiát? Ukrajnával nyúlugrásnyi a határ és ők amúgy is a saját sebeik nyalogatásával vannak elfoglalva, aligha céljuk egy NATO tagország megtámadása amikor ők is tagok szeretnének lenni. Vagy egészen más célból kellenek ezek a méregdrága fegyverek az eu második legszegényebb, inflációban és áfában csúcsokat döntögető országának?
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40843328
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-13T12:27:01+02:00
2021-08-13T12:27:01+02:00
steery
http://blog.hu/user/672489
Mennyire lát át a szenzoraival a különféle mesterséges füstködökön, amiket kimondottan az ilyen szenzorok ellen terveztek? A rádió távirányító rendszere mennyire ellenálló a rádiózavarásnak, hekkelési próbálkozásoknak? És főként: egy frissen megvett rakéta hány évig tárolható megfelelő körülmények közt, mire lejár a szavatossága és felújításra szorul?
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40843010
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-13T09:18:06+02:00
2021-08-13T09:18:06+02:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
Végre olyan elrettentő erővel fog bírni a Honvédség, hogy ha valaki el akarna jönni a Tiszáig az el se induljon.
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40841848
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-12T15:02:04+02:00
2021-08-12T15:02:04+02:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Nagyon jól összerakott tartalmat kaptunk megint. :D<br />
Már maga a rakéta képessége(i) is félelmetesek - ami nyilván drága, de a potenciális célpontok bekerülési értékének még így is csak töredéke.<br />
<br />
Ami Nekem örömteli, hogy az eszközbeszerzésekért felelős vezetés - úgy néz ki átugorva a régi beidegződést, elkezdett és tud rendszer(ekben) is gondolkodni. <br />
Az eddigi beszerzések legalábbis erről tesznek tanúbizonyságot.<br />
<br />
Nem sok különálló rendszert, hanem egymásba átjárható rendszereket szereznek be. Ennek képzési költségén, használatán eszméletlen sok zsetont lehet spórolni.<br />
<br />
A Lynx előnye pedig a leírtaknak megfelelően én is abban látom, hogy amikor falkában mennek. Az egy jármű képességeit sokszorozzák meg.
https://killermetals.blog.hu/2021/08/11/de_mire_lesz_jo_a_spike_raketa/full_commentlist/1#c40841322
Válasz erre: De mire lesz jó a Spike rakéta?
2021-08-12T09:35:48+02:00
2021-08-12T09:35:48+02:00
molnibalage
http://blog.hu/user/78173
Erős gépágyú fétist érzek itten. :)<br />
<br />
Egy helinek szerintem érdemben nem kell bármilyen IFV/APC/hk alatti célponttal foglalkoznia. Azok az idők már elmúltak és COIN-ban is elég veszélyes lehet gépágyúzgatni.<br />
<br />
Ellenben, ha NLOS változatot is tudná használni és más megadja a szükséges adatokat vagy csak lőtávot nézve a LOS követelménnyel homályos, hogy egy mostani 24-es az hol jobb... <br />
<br />
A minimális páncélzat senkit nem érdekel egy helin a mai AHEAD lőszereket és MANPAD / SHORAD-ot nézve.
https://killermetals.blog.hu/2021/07/14/kiprobalhattam_a_honvedseg_mc-6-os_amerikai_ejtoernyojet/full_commentlist/1#c40794226
Válasz erre: Kipróbálhattam a Honvédség MC-6-os ejtőernyőjét!
2021-07-17T11:10:28+02:00
2021-07-17T11:10:28+02:00
manokaland
http://blog.hu/user/1587906
Ez igazán szívhez szóló volt. Régen én is ejtőernyőztem, ez a bejegyzés fiatalkorom emlékeit idézte. Furkó Kálmán bácsira csak jót mondhatok, követelménytámasztó, eredményes kiképző volt.
https://killermetals.blog.hu/2021/06/23/rotor_es_legcsavarforgatok_uzemnapja_szolnokon/full_commentlist/1#c40747782
Válasz erre: Rotor és légcsavarforgatók üzemnapja Szolnokon
2021-06-26T19:21:07+02:00
2021-06-26T19:21:07+02:00
Bandibacsi34
http://blog.hu/user/300053
Jo ez! Video nincs rola pl a youtube on?
https://killermetals.blog.hu/2021/06/23/rotor_es_legcsavarforgatok_uzemnapja_szolnokon/full_commentlist/1#c40746774
Válasz erre: Rotor és légcsavarforgatók üzemnapja Szolnokon
2021-06-26T00:14:01+02:00
2021-06-26T00:14:01+02:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Fantasztikus poszt, fantasztikus képek. Köszönjük.
https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek/full_commentlist/1#c40743582
Válasz erre: Taszári életjelek Apache harci helikopterekkel
2021-06-24T09:53:46+02:00
2021-06-24T09:53:46+02:00
JanaJ
http://blog.hu/user/601207
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek?full_commentlist=1#c40715656" class="reply_nick_1005746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40715656 );">@Harrdder</a>: Kérlek mondj pár ilyen helyet. Igyekszem nyomon követni a hadgyakorlatokat és hasonlókat, de én már csak a beszámolókat olvastam. :-(
https://killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban/full_commentlist/1#c40715678
Válasz erre: Harckocsinak látszó M113-asok vadásztak a Bakonyban
2021-06-14T20:47:39+02:00
2021-06-14T20:47:39+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban?full_commentlist=1#c40691626" class="reply_nick_259084" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40691626 );">@Hegyi Sas</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban?full_commentlist=1#c40695694" class="reply_nick_176089" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40695694 );">@csorsza</a>: Sok mindent nem értettem én sem, csak a gyakorlat egy kis része volt nyomon követhető, több helyen zajlotak a "harcok". A résztvevők számára viszont a kiértékelés pontos volt, mert a találatokat nemcsak a helyszínen figyelték az ellenőrző megfigyelők, hanem számítógépen is elemezhették menet közben, vagy utólag. Szóval elég realisztikus körülmények voltak, és nem előre lebeszélt volt az eredmény. Aki ügyes volt, az ért el találatot, és őt nem lőtték ki. A kiképzés elérte a célját.
https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek/full_commentlist/1#c40715656
Válasz erre: Taszári életjelek Apache harci helikopterekkel
2021-06-14T20:37:50+02:00
2021-06-14T20:37:50+02:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek?full_commentlist=1#c40706908" class="reply_nick_601207" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40706908 );">@JanaJ</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek?full_commentlist=1#c40708136" class="reply_nick_505664" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40708136 );">@szasa30</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek?full_commentlist=1#c40714480" class="reply_nick_620335" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40714480 );">@szega85</a>: Néhány helyen meg volt hirdetve, nem volt titkos. <br />
Köszönöm, az észrevételeket. A hibát javítottam.
https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek/full_commentlist/1#c40714480
Válasz erre: Taszári életjelek Apache harci helikopterekkel
2021-06-14T11:58:51+02:00
2021-06-14T11:58:51+02:00
szega85
http://blog.hu/user/620335
Van benne egy type'o: "Könyvet tudnÁk még írni"<br />
<br />
Amugy jo kis beszamolo.
https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek/full_commentlist/1#c40708136
Válasz erre: Taszári életjelek Apache harci helikopterekkel
2021-06-12T07:07:16+02:00
2021-06-12T07:07:16+02:00
szasa30
http://blog.hu/user/505664
Nagyon jó lett ez a cikk is. Már ott tartok, minden nap ránézek a blogra, van-e új bejegyzés…..
https://killermetals.blog.hu/2021/06/10/taszari_eletjelek/full_commentlist/1#c40706908
Válasz erre: Taszári életjelek Apache harci helikopterekkel
2021-06-11T14:09:14+02:00
2021-06-11T14:09:14+02:00
JanaJ
http://blog.hu/user/601207
Kivel kell jóban lenni, hogy az ilyenekről értesüljön az ember? Direkt nem lett sehol meghírdetve?
https://killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban/full_commentlist/1#c40695694
Válasz erre: Harckocsinak látszó M113-asok vadásztak a Bakonyban
2021-06-07T11:46:42+02:00
2021-06-07T11:46:42+02:00
csorsza
http://blog.hu/user/176089
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban?full_commentlist=1#c40691626" class="reply_nick_259084" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40691626 );">@Hegyi Sas</a>: Igen, a tanulságok érdekesek lennének - nem a nemzetiség, hanem a harctevékenység az érdekes. De szuper poszt volt ez is.
https://killermetals.blog.hu/2021/06/03/harckocsinak_latszo_m113-asok_vadasztak_a_bakonyban/full_commentlist/1#c40691626
Válasz erre: Harckocsinak látszó M113-asok vadásztak a Bakonyban
2021-06-04T20:45:16+02:00
2021-06-04T20:45:16+02:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Nagyon jó lett! Szuper volt olvasni - ezt tudtam volna akár részletesebben/ hosszabban is művelni. A fotók jók - bár azokat a mozgásokat talán tényleg nem adják át - amiket Te is leírtál. A harcokról lehetett volna (ha engedik) írni / jó lett volna olvasni - ki milyen hibát vétett és miként került veszteség listára. Ez nemzetség nélkül is - akár A/ B/ C csapat. <br />
Fenti megjegyzések ellenére is nagyon köszönöm a beszámolód! Remélem lesz még alkalmad hasonlóra.
https://killermetals.blog.hu/2019/08/29/a_cia_haromszoros_hangsebessegu_felderito_repulogepe/full_commentlist/1#c40172874
Válasz erre: A CIA háromszoros hangsebességgel száguldó repülőgépe
2021-04-23T23:28:23+02:00
2021-04-23T23:28:23+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Ide kapcsolódó az Aeropark kisfilmje.<br />
A képek jók benne.
https://killermetals.blog.hu/2021/04/15/szerelmi_vallomas_egy_helikopternek_frissitve/full_commentlist/1#c40144642
Válasz erre: Óda egy helikopterhez
2021-04-16T13:05:41+02:00
2021-04-16T13:05:41+02:00
Walter_Dornberger
http://blog.hu/user/448802
Tetszett amikor írtad:<br />
" A zuhanás, a felrántás, a durva bedöntésű fordulók letiltást érdemeltek volna, ha nem a dandárparancsnok követi el. "<br />
Gondolom Békési "Békepipa" József ezredes et., ha jól emlékszem, irnokként a tanterm épületben a SZARPP kazettás sráccal sokszor néztük és röhögtünk, messziről megismertük hogy repül. Neki szabad volt. Rendes volt szerettem mint parancsnokot de állítólag rút vége lett, honvédként szerelt le...
https://killermetals.blog.hu/2021/04/15/szerelmi_vallomas_egy_helikopternek_frissitve/full_commentlist/1#c40143174
Válasz erre: Óda egy helikopterhez
2021-04-16T08:06:48+02:00
2021-04-16T08:06:48+02:00
UBI1889
http://blog.hu/user/1487868
Te ki vagy?<br />
Én a MN6690-nél voltam...
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40073322
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-31T11:32:28+02:00
2021-03-31T11:32:28+02:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
Ez a 2.-ik rész még érdekesebb mint az 1 rész volt. Ez tényleg hatalmas előrelépés - akár időugrásnak is tűnhet a régi eszközöket tekintve. A BTR-80-ast össze sem lehet ezzel hasonlítani. A régi BMP-1-el lenne ez pariban, annak a képességeit én nem ismertem, de nyilván nem lehet ezen a szinten (elektronika terén biztosan). Ami kiviláglik az az, hogy az ember a kulcs és a legértékesebb az egész rendszerben - ezért arra vigyáznak a legjobban. Arra is eszméletlenül jól rávilágít a cikk, hogy ezek igazán falkában lesznek félelmetesen hatékonyak. Arról jó lenne további információ, hogy milyen konfigurációban gondolkodik a honvédség a 218 db leosztásában.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40061504
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-28T14:33:01+02:00
2021-03-28T14:33:01+02:00
Serény Vélemény
http://blog.hu/user/1236861
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz?full_commentlist=1#c40058612" class="reply_nick_1005746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40058612 );">@Harrdder</a>: aha, nem erre értettem, attól vr, hogy olyan képet jelenít meg, amit közvetlenül nem is érzékel. Az, hogy ezután célozni is tud magától, az is nagyon kemény.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40058662
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-27T21:32:27+01:00
2021-03-27T21:32:27+01:00
Gaudi
http://blog.hu/user/281018
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz?full_commentlist=1#c40058612" class="reply_nick_1005746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40058612 );">@Harrdder</a>: A lényeg, hogy a gombot a tűzkiváltáshoz mindig ember fogja megnyomni. Nyilván képes lenne arra, amire célzol, de a döntés (még) az emberé.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40058612
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-27T21:19:43+01:00
2021-03-27T21:19:43+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz?full_commentlist=1#c40054954" class="reply_nick_1236861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40054954 );">@Serény Vélemény</a>: Nem jött át látom, mire célozgattam. Az itself szó a lényeg!
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40058608
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-27T21:18:26+01:00
2021-03-27T21:18:26+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz?full_commentlist=1#c40054692" class="reply_nick_782255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40054692 );">@Hungarian Geographic</a>: Háborús uszításnak nincs helye a blogomon. A poszttal kapcsolatban nyugodtan bármit, de itt ezt nem!
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40054954
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-27T08:35:54+01:00
2021-03-27T08:35:54+01:00
Serény Vélemény
http://blog.hu/user/1236861
Az “augmented reality” egy szakkifejezés a virtuális valóságra vonatkozóan, valami ilyesmit jelenthet: https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Kiterjesztett_valóság
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40054850
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-27T07:41:42+01:00
2021-03-27T07:41:42+01:00
Poroszka ló
http://blog.hu/user/992012
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz?full_commentlist=1#c40054692" class="reply_nick_782255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40054692 );">@Hungarian Geographic</a>: <br />
<br />
Félretéve azt, hogy keleti szomszédaink én sem szívlelem, mégis hogyan képzelted el mindezt? A majd egyszer korszerűsödött, de harci tapasztalat nélküli Honvédség(!) átrobog Romániába akik addig is nyilván semmit sem fognak fejleszteni, mi meg minimum több tucat hídvetővel (mikor még tank is csak 44 lesz :D ) ügetünk át a folyókon. Szerencsére jól felkészült bakáink a kietlen Erdély síkságain könnyűszerrel fognak előretörni, ésszerűen egyetlen román baka sem fog egy egyszerű tankelhárítóval a szorosok felett várakozni - mivel nagyszámú Gripenjeink még nagyobb számú fegyverzetükkel kellőképpen előkészítik a terepet. Értelemszerűen a román bakák megvárják amíg megérkezik a Magyar Postán az aktuális heti bomba mennyiség, hogy porig bombázhassák vitézeink a stratégiai állásokat. Mindenközben a NATO vállunkat veregetve fogja támogatni Magyarország további feldarabolását...
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40054380
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-26T22:26:04+01:00
2021-03-26T22:26:04+01:00
LebensraumamOsten
http://blog.hu/user/1342060
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz?full_commentlist=1#c40054334" class="reply_nick_782255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40054334 );">@Hungarian Geographic</a>: Hallottál már a relativitáselméletről? Bukarestből rövidebb az utazási idő a Duna-parti hadova központig, mint fordítva. Sőt azt se nehéz kitalálni, hogy ha Bukarestből indulva eljutnak az út kb. feléig, akkor a visszafelé irányuló út örökkévalóságig extendál. Remélem érted. Persze, ha meg akarsz róla győződni, menj előre golyófogó felderítónek. Nektek ungarista vármegyelegényeteknek olyan nagy a mellényetek, csak lőni ,meg harcolni nem tudtok és az is probléma, ha megláttok egy ellenséges hegyivadászt, akkor inatokba száll a bátorság és Brüsszelig menekültök sivalkodva. Nem túl hatékony harcmodor.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/25/magyar_foldre_magyar_hiuzt_ii_resz/full_commentlist/1#c40053292
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! II. rész
2021-03-26T17:40:23+01:00
2021-03-26T17:40:23+01:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
Majd az álcázásra ki kell valami találni, mert ez a szögletes forma nagyon feltűnő.<br />
<br />
Amúgy nagyon jó cucc, nagyon jó, hogy ilyen fejlesztések vannak.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39997138
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-15T18:51:03+01:00
2021-03-15T18:51:03+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39983052" class="reply_nick_281018" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39983052 );">@Gaudi</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39985122" class="reply_nick_569917" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39985122 );">@huleaks</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39985214" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39985214 );">@Burgermeister</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39985726" class="reply_nick_1476122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39985726 );">@Örömhernyó</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39987384" class="reply_nick_251213" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39987384 );">@Pepejoe</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39989348" class="reply_nick_296382" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39989348 );">@Beat it!</a>: <a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39991654" class="reply_nick_332067" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39991654 );">@Kullancs1983</a>: <br />
Köszönöm mindenkinek a kommenteket. Kérdezni kell, mert kevés a hivatalos információ. Elég sokat megtudtam erről a típusról, de még ez is kevés. Még a poszt is relatíve elég rövid lett, mert egy könyvet lehetne írni már most. <br />
Egy kis spoiler, a második részt olvasva leesik majd az áll. Mert ez nem egy hatékonyabb fegyverzetű, védettebb BMP-1. Annál sokkal több, és még az megszorozva tízzel. Az viszont sajnos ebből következik, hogy a leggyengébb láncszem az ember lesz, mert nagyon jól képzett katonák kellenek majd a Lynxre, mégpedig 3x218x2! Azért írtam meg a blogot hogy a fiataloknak kedvet csináljak. <br />
A gépágyúról röviden: Aki a fenti ismertető után kevesli az MK 30-2/ABM képességeit, az egy kicsit gondolkozzon már el, és olvassa el újra! De azt is vegyük figyelembe, hogy a gyártás 2-3 év múlva kezdődik majd, addig sok minden változhat. A Lance 2.0 toronyba meg azt építünk majd akkor, amit akarunk, meg amire lesz pénz. Azt is látni kell, hogy az űrméret kiválasztása nemcsak akaraton, szimpátián múlik. A 35 mm-es, vagy még nagyobb űrméretű gépágyúnál figyelembe kell venni, hogy a lőszerből kevesebbet málházhatnak. Megéri-e az így kapott nagyobb páncéltörő képesség, amikor így is ott lesz a Spike? Ha veszünk kerekes harcjárművet, abba 30-as lesz? Akkor megéri a lánctalpasban eltérő típust alkalmazni? Hogy ne kelljen két különböző lőszert beszerezni, gyártani? Szóval, rendszerben kell gondolkodni, minden részletet figyelembe kell venni! Hosszas elemzéseket készítenek a háttérben a szakemberek, ezeket teszik le a döntéshozók elé. Az viszont megint más kérdés, hogy a nagyfejűek ezt mennyire veszik figyelembe.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39991654
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-14T13:13:23+01:00
2021-03-14T13:13:23+01:00
Kullancs1983
http://blog.hu/user/332067
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39985726" class="reply_nick_1476122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39985726 );">@Örömhernyó</a>: A sok hülyeség közül, csak egyre válaszolok. Azért kérték a 30mm-es verziót, mert a felajánlott dandár olyanokkal fog együttműködni, akiknek szintén 30mm-es van. Ilyen NATO-dolog. Ja, meg kulcsrakész és olcsóbb is, bár az kérdés mennyire volt fontos.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39989348
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-13T23:04:19+01:00
2021-03-13T23:04:19+01:00
Beat it!
http://blog.hu/user/296382
Olvastátok a legutóbbi Haditechnika magazint? Abban is van egy cikk a Lynx-ről, pár felettébb érdekes, és furcsa dolgot írnak. Haditechnika, LV évf. 1. szám, 46-51. oldal.<br />
<br />
"Az üzemanyag tartályokat a küzdőtér két oldalára, a jármű külső oldalpáncéljára szerelték fel, meggátolva, hogy robbanás esetén a tűz a küzdőtérben égési sérülést okozhasson." <br />
<br />
- ez még rendben is van. De ha találat éri a jármű oldalát, akkor a felrobbanó üzemanyag egyrészt elégeti a szintén oldalt található elektromos kábeleket is? <br />
<br />
"A NATO STANAG 4659 szerinti maximális akna elleni védelem miatt a motor és az erőátviteli berendezések olajcseréjét azonban csak azok kiemelését követően lehet végrehajtani, mivel a haspáncélon semmilyen szerelő-, vagy leeresztőnyílás nem található."<br />
<br />
- Felettébb érdekes. Olajcsere = motor kiemelése. És ha tönkremegy valami tömítés a motorban harc közben, és elkezd szivárogni az olaj, akkor az egész járművet elönti, és leereszteni is csak a szervizben lehetséges? <br />
Tételezzük fel - mert mindig a legrosszabb forgatókönyvre kell készülni - harcászaton vesz részt a dandár, és egyszerre 5-8 járművön jelentkezik olyan probléma, ami miatt ki kell venni az egész motort. Oké, hogy 40 perc alatt megoldható a kiszerelés. De 40 perc, amíg vissza is teszik, és ha csak egy apró dolgot kell orvosolni, akkor is ki kell szerelni a motort az erőátviteli blokkal.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39987384
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-13T17:00:00+01:00
2021-03-13T17:00:00+01:00
Pepejoe
http://blog.hu/user/251213
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39986360" class="reply_nick_281018" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39986360 );">@Gaudi</a>: <br />
Hát ennyi :D
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39986360
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-13T11:34:45+01:00
2021-03-13T11:34:45+01:00
Gaudi
http://blog.hu/user/281018
"A Gripenek is ilyen okos megoldást jelentettek, valójában rakétával sose lőttek gyakorlaton, mert az drága. Használták a gépágyút párszor. Ez van. Ezeknek a Lynx-eknek is ez lesz a sorsuk, dísznek jók."<br />
<br />
Ha már ennyire megmondósdit játszol, legalább néznél utána a dolgoknak előtte.<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=aPbJoG5RszE">www.youtube.com/watch?v=aPbJoG5RszE</a>
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39985726
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-13T09:22:13+01:00
2021-03-13T09:22:13+01:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz?full_commentlist=1#c39985214" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39985214 );">@Burgermeister</a>: A honvédséget már egy jónideje jobban fizetik, mint a rendvédelmi szervek dolgozóit. Úgyhogy legalábbis átlagosnál gyengébb képességű fiataloknak simán megéri ma már katonának állni. Aki kicsit ambíciózusabb, az nyilván megy külföldre vagy a versenyszférába. De a magyar fiatalok jó része nyelvtudás és jó szakma híján be fog állni katonának. Békeidőben elszórakoznak ezzel a technikával, sokat úgyse hajthatják őket, mert drága az üzemeltetés, modern haectereken, ahol "vissza is lőnek" meg úgyis 2 perc ezeknek a vékonydongájú lánctalpasoknak a túlélési ideje. ATGM-ek ma már minden bokorban teremnek, a drónok is egyre olcsóbbak, már a törökök is ontják őket a világpiacra, ezek egy valódi konfliktusban meg fogják tizedelni a csapatszállítókat és gyalogsági harcjáműveket.<br />
<br />
A történet nem arról szól, hogy ezeknek a gépeknek helyt kell majd állni a román, szerb, ukrán támadókkal szemben, hanem arról, hogy Magyarországnak a NATO-tagság miatt költeni kell a haderejére. És ezt úgy kell megtenni, hogy a pénz egy jó része Magyarországon maradhasson és a német tőkéseket is kielégítsék.<br />
<br />
A Gripenek is ilyen okos megoldást jelentettek, valójában rakétával sose lőttek gyakorlaton, mert az drága. Használták a gépágyút párszor. Ez van. Ezeknek a Lynx-eknek is ez lesz a sorsuk, dísznek jók.<br />
<br />
Olvastam több helyen, hogy a 30 mm-es gépágyú nem igazán kielégítő teljesítményű, gyártanák ezt 35 mm-essel is a németek, de valamiért nem azt rendelték a magyarok.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39985214
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-13T07:51:38+01:00
2021-03-13T07:51:38+01:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
Koszi, tobb infohoz jutottam. Kerdes, ki fogja kezelni magas szinten? Vagy csak allni fognak, nem ket forint az uzemeltetese.
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39985122
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-13T06:48:55+01:00
2021-03-13T06:48:55+01:00
huleaks
http://blog.hu/user/569917
+1
https://killermetals.blog.hu/2021/03/11/magyar_foldre_magyar_hiuzt_i_resz/full_commentlist/1#c39983052
Válasz erre: Magyar földre magyar hiúzt! I. rész
2021-03-12T20:28:28+01:00
2021-03-12T20:28:28+01:00
Gaudi
http://blog.hu/user/281018
Köszönjük!
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39836122
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-14T10:04:02+01:00
2021-02-14T10:04:02+01:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
Jó cuccok ezek is, jó a név választás és a logó. Végre normális felszerelése lesz a katonáknak.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39832558
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T19:51:06+01:00
2021-02-13T19:51:06+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39831282" class="reply_nick_1493352" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39831282 );">@Alex Z</a>: <br />
Hurrá, öröm, bodottá...<br />
<br />
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39830460" class="reply_nick_1005746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39830460 );">@Harrdder</a>: <br />
Ne magyarázkodj!<br />
Tartsd a tematikadat.<br />
Aki kíváncsi: elolvassa.<br />
A fenti fanyalgót még felejtsd el. Elôrébb senkit nem visz, hátráltatásra még nincs szükség.<br />
Tengeri flottát szerencsére nem kell fejlesztenünk.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39830852
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T14:26:53+01:00
2021-02-13T14:26:53+01:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829302" class="reply_nick_829994" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829302 );">@Dzsano</a>: A terroristákat pont a jármű származási országa, a Törökország támogatja pl. Szíriában. Eleve török gyártású egyenruhákban nyomultak a szír szunnita terroristák Aszad ellen, Törökországban adtak el olajat, ott kezelték a sérültjeiket, onnan kapták a fegyvert, kiképzést. Ha már terroristázunk...
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39830748
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T14:04:59+01:00
2021-02-13T14:04:59+01:00
Hegyi Sas
http://blog.hu/user/259084
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39830460" class="reply_nick_1005746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39830460 );">@Harrdder</a>: Nagyon köszönjük ezt a bejegyzést is. Szuper lett. Kiemelten örülök, hogy politikai tábortól függetlenül is törlöd az olyan kommenteket - én sem azért jövök, hanem szakmai információért. A helyszínen jól láthatóak voltak a magyar részről rátett átkonfigurált eszközök? Pár kamera azzal a fehér/világos szürke színnel olyan idegenül festenek rajta - miért nem cserélik a kamera házat is színre? A Gidrán sziluett pedig kifejezetten jó lett szerintem. :D
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39830460
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T13:14:19+01:00
2021-02-13T13:14:19+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
@eq2: Nem gondoltam volna, hogy magyarázkodnom kell a saját blogomon. Nem tudom, hogy az első mondatán megsértődjek, vagy röhögjek inkább. Ezzel elmondtam talán mindent! A Magyar Honvédség technikai fejlesztésre szorul, ezért minden beszerzés szükséges. Ezt a most már közel harcminc éves tapasztalatom mondatja velem. Örülök minden új szerzeménynek most, és ujjongtam 1993-ban a MiG-29-esek mennydörgését hallgatva Kecskeméten. Akkoriban hetente történtek idegen katonai gépekkel légtérsértések idehaza. A 29-esek érkezése után megszűntek. Örültem 1996-ban a T-72-esek érkezésének, és 2006-ban a Gripeneknek is. Lehet visszakeresni, éppen ki volt akkor hatalmon. Ha a 80-as években egy újságíró a Skála Metro megnyitásáról tudósított, az komcsi volt? Ostoba kétbites gondolkodás.<br />
Amúgy ez még mindig egy haditechnikai blog. Így a napi politikai kommenteket továbbra is törlöm. És most mérgemben megyek futni ki a minuszokba. Az is kellemesebb, mint szekértéborokban gondolkodókkal vitatkozni.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829818
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T10:45:22+01:00
2021-02-13T10:45:22+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829804" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829804 );">@gigabursch</a>: <br />
Ahh...<br />
Android okostelefon intelligens szójavítás...<br />
Lófajta; hadtesttel; ötletnek.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829804
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T10:43:26+01:00
2021-02-13T10:43:26+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Még egy apróság.<br />
A gidrán kifejezetten hadászati célra kitenyésztett magyar félvér körbe tartozó jófajta, amely a nagy menetelésekben és a harctéren is kiváló hátasló.<br />
Viszont kifejezetten nem könnyű természetű.<br />
Viszont gidrános hadtesttek szemben állni sosem volt jó... az ellenségnek.<br />
<br />
Bár a wiki cikk nem haszontalan, de nem is elégséges, indulásnak jó.<br />
<a rel="nofollow" href="https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Gidr%C3%A1n">hu.m.wikipedia.org/wiki/Gidr%C3%A1n</a><br />
A névváltasztást jónak, ötletének tartom. A logó is tetszik.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829764
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T10:35:29+01:00
2021-02-13T10:35:29+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829346" class="reply_nick_1005746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829346 );">@Harrdder</a>: <br />
Ok, köszönöm a szakmai választ.<br />
<br />
A másik meg majd alakul... :-) senki sem születik tördelőnek... :-)<br />
Érdemes a posztot megnézni kiadás után telóról is, ott jól látszik, hogy mi probléma.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829442
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T08:57:11+01:00
2021-02-13T08:57:11+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829370" class="reply_nick_1493352" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829370 );">@Alex Z</a>: Sokat gondokodtam, nem akarok gondolatrendőrösdit játszani. De ez egy haditechnikai blog, a napi politikától próbálom távol tartani magam. Az én blogom, ezért úgy, döntöttem, törlöm a kommentet. Érdemi hozzászólásra bármikor nyitott vagyok, például ha figyelmeztetnek arra, amikor tévedtem. Ez nem az volt! Tessék átmenni az ilyen jellegű blogokra, ott örömmel várják.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829346
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T08:09:33+01:00
2021-02-13T08:09:33+01:00
Harrdder
http://blog.hu/user/1005746
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829274" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829274 );">@gigabursch</a>: A gyári ismertetőben 30%-os oldalstabilitást adnak meg. Utólag mellékelelek is egy képet erről. <br />
Mint írtam, a vezetésre kiképzett katonák elmondták, hogy nem hajlamos a borulásra. A véleményem szerint ez nem MRAP, hanem inkább az MATV kategória inkább. Nehéz lavírozni, hogy egy részletes típusismertetőt írjak-e, vagy csak a legérdekesebbeket említsem meg. Inkáb próbálok olvasmányosan posztolni, és olyan szempontok alapján, amit esetleg mások nem írnak meg. <br />
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829282" class="reply_nick_253798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829282 );">@plokmi</a>: Ez így van, de csak a hasmagasságot fényképezhettem.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829302
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T07:43:12+01:00
2021-02-13T07:43:12+01:00
Dzsano
http://blog.hu/user/829994
Én, mint amatőr, csak köszönteni tudom a - mérsékelt - fegyverkezést, Nehogy már letolt gatyával várjuk a terroristákat, melyek megjelenése sajnos várható, és ellenük pont megfelel egy gyors könnyűfegyverezetű csapatszállító. Főleg, ha majd mi fogjuk gyártani a járműveket. és mellé a Linx lővészpáncélosokat.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829282
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T07:23:43+01:00
2021-02-13T07:23:43+01:00
plokmi
http://blog.hu/user/253798
"Nemcsak a jó terepjáróképesség miatt magas a hasmagassága. Az aknák, robbanótöltetek elleni védelmet is szolgálja ez a megoldás. "<br />
Az alváz magassága csak kis mértékben teszi ellenállóvá a robbanásokkal szemben. A "V" alakú alváz, az ami a robbanás energiáját el tudja vezetni.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829278
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T07:21:55+01:00
2021-02-13T07:21:55+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829274" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829274 );">@gigabursch</a>: <br />
ikdsldőkési=> terepdőlési
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829274
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T07:20:49+01:00
2021-02-13T07:20:49+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Nagyon magasnak vélném a súlypontját.<br />
Mik az ikdsldőkési paraméterei?<br />
<br />
Más:<br />
Szövegtördelés. A képalá szerencsés, ha dőlt vagy vastag és mindig ugyanott van pozícióban.
https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak/full_commentlist/1#c39829190
Válasz erre: A Gidránok már Tatán vágtatnak!
2021-02-13T03:26:15+01:00
2021-02-13T03:26:15+01:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
<a href="https://killermetals.blog.hu/2021/02/11/a_gidranok_mar_tatan_vagtatnak?full_commentlist=1#c39829130" class="reply_nick_782255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39829130 );">@Hungarian Geographic</a>: modern harctéren, ahol minden bokorban egy ATGM-mel felszerelt katona vagy terrorista lapul, ezek a vasak pár percig maradhatnak csak életben.<br />
Kivéve, ha van támogatásuk, drónok, helikopterek, tankok stb. De ebben az esetben meg nagyjából egy régi Hummer is pont annyira képes ugyanerre a mutatványra.