Exclusive Military Hardware

2020. október 21. 23:55 - Harrdder

Gripen gépágyú töltése felszállás előtt

Vadászbombázók felkészítése a lőtéri bevetésre

A járványhelyzet ellenére a kiképzés nem állhat meg a kecskeméti repülőbbázison. Október 21-én a Puma század Gripenjei nappali, és éjszakai repülési feladatokat hajtottak végre. A kijelölt pilóták a gépeikkel az alföldi bázisról átrepültek a Dunántúlra, egészen pontosan a 0 ponti lőtér légterében, hogy a közvetlen légitámogatást gyakorolják. A JTAC előretolt repülésirányítókkal együttműködve végezték a rácsapásokat a célokra. A kiképzés még világosban kezdődött, de naplemente után is folytatódott. 

dsc_0439.JPG

Az első hullámról visszatérő gépeket még kora délután fotózhattuk. A reptér fölé érkezés után fordultak ki a leszálláshoz. 

dsc_0575.JPG

 

dsc_0554.JPG

dsc_0558.JPG

Betont fognak a főfutók.   

dsc_0584.JPG

dsc_0589.JPG

Fékezés minden lehetséges kormányfelülettel. 

 dsc_0388.JPG

Nemcsak a repülésre betervezett Gripenek hajtóművétől volt hangos a bázis. A 31-est éppen akkor hajtóművezték. A féktuskó, és a fék ilyenkor nem elegendő, biztosabb rögzítésre van szükség.  

dsc_0604.JPG

A hajtóművezés után elvontatták, némileg megbontott állapotban.

dsc_0599.JPG

A műszakiak számára az ellenőrzés, karbantartás, valamint a gépek mozgatása felelősségteljes, komoly munka.  

dsc_0668.JPG

Ismét felszállásra várva. 

dsc_0699.JPG

dsc_0760.JPG

A felhőzet hol összezárt, hol felszakadozott. A napocska éppen előbújt, amikor a 41-es a elindult, és a gurulóút felé fordult. 

dsc_0763.JPG

 dsc_0793.JPG

dsc_0819_3.JPG

dsc_0819_1.JPG

Felszállás, előtérben a 605-ös Airbus 319-es. 

dsc_0915.JPG

A képen épp nem látszik senki, de a műszakiak ott voltak a közelben, munkára készen. Az egész reptéren sok ember dolgozott, hogy a repülés zavartalanul végre legyen hajtva, és annak feltételeit biztosítsák. Kapuszolgálat, őrség, üzemanyagosok, fegyveresek, sárkányosok, az irányítók a toronyban, orvosok, és még sokan mások. Többek közt a kommunkációs tiszt, aki a fotósok csapatát egyben tartotta, és próbálta kéréseinket teljesíteni a fényképezés helyszíneivel kapcsolatban.  

dsc_0977.JPG

A lemenő nap fényei gyönyörű hátteret adtak. 

dsc_0952.JPG

dsc_0914.JPG

dsc_1005.JPG

Visszaérkezés a zónába, már sötétben. A blogomon mindig próbálok tisztelegni minden katona munkája előtt, akik a rájuk bízottt technikát kezelik. Ugyanakkor kerülöm azt, hogy azonosítható képeket közöljek róluk. 

dsc_0021.JPG

dsc_0015.JPG

dsc_0031_1.JPG

A dokumentáció kitöltése is könnyebb, ha kedvező a hold állása. 

dsc_0061_1.JPG

Még mindig nem ért véget a nap, üzemanyagfeltöltés után újabb feladatra készültek fel. 

dsc_0071_1.JPG

Az éleslövészetről visszatérő gépből a fegyveres szakág katonái a használt hevedertagokat egy zsákba ürítették, ennek csörgése jól hallható volt. Ezt követően ismét 27 mm-es lőszereket töltöttek a a BK-27-es gépágyúba. Az ürítés, és töltés során a gép előtt senki sem tartózkodhatott, a cső a földsánc felé nézett. 

dsc_0120_1.JPG

Lőszeresláda a 35-ös számú Gripen mellett.

dsc_0135.JPG

dsc_0238.JPG

A 43-as számú kétüléses D indul lopakodó üzemmódban az éjszakai bevetésére. 

dsc_0233_2.JPG

A sötétben az utánégető hangja, és látványa mindig megdobogtatja az ember szívét. Ehhez még hozzáadódott az égett kerozin illata, mindezek adták meg azt a hangulatot, amit csak egy vadászgép felszállását nézve élhetünk át. 

 

Címkék: Kecskemét Gripen
komment
Exclusive Military Hardware
süti beállítások módosítása