Immáron nem okoz meglepetést, ha amerikai alakulatok jönnek Magyarországra. Az utóbbi években többször érkezett egy páncélos-felderítő század, vagy egész zászlóalj, hogy néhány hónapig hazánkban közösen gyakorlatozzanak a katonáinkkal. Általában csak a Bradley felderítő, vagy gyalogsági harcjárművek jöttek eddig, de most egy harckocsizó szakaszt is hozott a vonat Tatára. Jó, tavaly is jöttek, de arról pont lemaradtam, most viszont sikerült lefotóznom az Abramseket.
Már a vasúti vagonon is impozáns volt a látványuk, hiszen az M1A2-esek lánctalpai mindkét oldalt lelógtak a rakfelület széléről. Aztán jött a lerakodás. Az indításnál felpörgött a gázturbina, olyan volt a hangja, mintha helikopter mellett álltam volna. És megindult a 65 tonnás harci gépezet, a vezetője az irányító utasításait követte, vakon megbízva benne. Precízen lehajtott előre a vagonról, majd a rámpáról oldalra fordulva a szűk, lejtős úton a gyülekezési pontra gördült.
A gázturbinából kiáramló gázok alaposan felkavarták a port, és fordulás közben a gumibetétek is nyomot hagytak a betonon.
Az út szélessége éppen elegendő volt.
A gyülekezési ponton bevárták egymást, majd felvezető járművet követve a laktanyába mentek. Csak 5 jármű, de a négy Abrams, és az M88A2-es, nos az testvérek közt is több, mint 345 tonna!
A páncélos felderítők fő típusa természetesen a Bradley harcjármű. Az M2A3-asokkal és M3A3-asokkal egyaránt rendelkezik a század.
És igen, csak itt nálunk először bemutatkozott a Bradley darus változata is! :-)
A kirakodást végig biztosították az M88A2 műszaki mentő járművek
Nemsokára már a gyakorlótéren dagasztják a sarat, vagy verik fel a port! Ha lehetőséget kapok, arról is tudósítok. Egyelőre azonban köszönetet mondok ezért a lehetőségért is.